Kaikki työntekijät mukaan tulevaisuuden toimintaympäristön kartoittamiseen

Vahva tuki strategiaprosessin toteuttamiseksi syntyi kahdesta syystä. Yritys sai runsaasti arvokasta tietoa koko organisaatiolta – myös hiljainen tieto kartoitettiin. Lisäksi henkilöstö sisäisti yrityksen strategian.

Energiayhtiö halusi ymmärtää, millaiset muutostrendit vaikuttavat sen toimintaan tulevaisuudessa. Koko henkilökunta kutsuttiin mukaan tunnistamaan tulevaisuuden muutoksia ja arvioimaan niiden merkitystä yritykselle.

Lopputuloksena Ideatehdas tuotti laajan kirjon arvokasta tietoa organisaation eri tasoilta. Samalla koko henkilöstö saatiin oivaltamaan uuden strategian sisältö.

Henkilöstö työsti Ideatehtaassa useita satoja havaintoja asioista, jotka tulevat tulevaisuudessa vaikuttamaan yrityksen toimintaan – kuluttaja-asiakkaan arvomaailman muutoksista globaaleihin trendeihin. Strategiaprosessi sai merkittävän lisäpanoksen toteutussuunnittelun tueksi samalla, kun henkilöstö sisäisti tehokkaasti uuden strategian sisällön ja tavoitteet.